Stran: [1]
  Tisk  
Autor Téma: Brokolice, květák  (Přečteno 1667 krát)
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.
neon
Administrator
Newbie

66940519
Zobrazit profil WWW Email
« kdy: Září 04, 2008, 09:36:04 pm »

Jsem zahradní amatér, tak mám plno dotazů, jako třeba:
Jak je to s dobrou úrodou těchto zelenin?
Protože jsem od hodně tradičních pěstitelů (děda, mamka, soused) slyšel, že tohle zrovna nepěstují, že z toho nikdy nic neměli.
A když jsem to tento rok zasadil, tak vážně nic.. jen nějaké zakrnělé pahýly.
Jsou na tohle nějaké fígle?
Zaznamenáno
Nena
Newbie
*

Zobrazit profil Email
« Odpověď #1 kdy: Září 11, 2008, 06:46:57 pm »

Nam to nikdy poradne nevyrostlo. Byly to vzdy takove zakrsky...
Zaznamenáno
Šárka Nováková
Newbie
*

Zobrazit profil Email
« Odpověď #2 kdy: Září 12, 2008, 08:38:41 pm »

Ahoj.
My s tím velké zkušenosti nemáme, přesto jsme už nějaké ty květáky a brokolici pěstovali a ne úplně neúspěšně. Lepší zkušenosti ale máme s brokolicí. Její výhoda je i ta, že přežije ranní mrazíky (když je na podzim dost silná) a pak má růžičky ještě na podzim. Brokolici si předsadíme v březnu doma do kelímků , a asi tak po šesti nedělích jí dáváme na záhon. Potřebuje dost prostoru, asi tak 50 cm od další rostliny. Květák kupujeme v květnu v sazenicích normálně v obchodě. U květáku je velmi důležité, aby půda byla velmi vyhnojena. Co nejvíce kompostu a hnoje. I brokolice to má ráda a daří se jí na dostatečně vyhnojené půdě dobře. Snesou i přihnojení během vegetace. Květáku během vytvoření růžice zalamujeme vnější listy, kterými přikrýváme růžici. Méně pak tmavne. U brokolice někdo brzy sklízí velkou vnitřní řůžici, aby měl hodně malých postraních. My většinou necháme velký hlavní dorůst úplně a pak záleží na tom, jak je teplý podzim. Podle toho se odvíjí další počet růžiček postraních, které ale jsou už vždy menší. ;)
Zaznamenáno
Martina B.
Newbie
*

Zobrazit profil Email
« Odpověď #3 kdy: Listopad 25, 2008, 08:10:20 am »

Ahoj,